Digital parkeringsløsning for ansatte

Alle ansatte ved Sykehuset i Vestfold, som ønsker å benytte seg av ansattparkering, må lage en profil og kjøpe ansattparkering digitalt i appen Aimo Park. Når du skal kjøpe et produkt (helg, døgn, uke eller måned) trykker du på symbolet «Andre produkter» nederst i appen. Som ansatt skal du ikke trykke på symbolet P (Start parkering).  Du finner oppdaterte brukerveiledninger nederst på denne siden.

Ansattnummer

For å kjøpe parkering digitalt må du legge inn ansattnummer, dette finner du i Personalportalen eller på lønnsslippen.

Aktiver en «helgavtale» først

Alle ansatte som skal parkerer oppfordres til å aktivere en «helgavtale» først. Dette koster ingenting, og varer så lenge du er ansatt ved SiV. For å kunne stå gratis i helgene er det en forutsetning at dette produktet er aktivert. Ansatte trenger kun å registrere dette en gang.
 
Når du har aktivert «helgeavtalen» din, og du kommer og skal parkere i perioden fredag kl. 13.00 til mandag kl. 09.00 (helg) trenger du ikke å gjøre noen ting i appen. 

Døgnavtale/ukeavtale​

Når du skal kjøpe «Døgnavtale/ukeavtale» må du taste inn ditt ansattnummer hver gang du kjøper dette så fremt du ikke har aktivert Autotrekkavtale. Se informasjon lenger ned. Det anbefales at du har ansattnummeret ditt tilgjengelig i bilen til enhver tid.

Tilgjengelige parkeringsavtaler for ansatte:

  • Månedsprodukt - fornyes automatisk (kr. 525,-)
  • ​Ukesprodukt (kr. 140,-)
  • ​Døgnprodukt (Kr. 35,-)
  • Helgeprodukt (kr. 0,-)


 

Tønsberg

Det er kameraparkering i parkeringshusene. Dette er en sømløs og brukervennlig parkeringsløsning med kamera som registrerer kjennemerket ved både inn- og utkjøring automatisk.

Autotrekk-avtale 

I appen kan du aktivere en autotrekkavtale. Som bruker med autotrekkavtale for ansatte vil du bli automatisk registrert inn og ut av anlegget og parkeringsplan for ansatte. Registrert kort vil bli belastet automatisk. Autotrekkavtalen gjelder kun der det er kameraparkering.

PS: Dersom du har EasyPark med automatisk betaling, vil du motta flere pushmeldinger når du kjører inn og ut av besøksparkeringsplan. Som ansatt kan du se bort ifra disse. 

Plan 5 og 6 er for besøkende, men ansatte kan parkere der fra kl. 13.00 og frem til kl. 09.00 neste dag. App må brukes her som på andre ansattplasser. 

Larvik

Det er egne takster for SiV-Larvik. Dette kommer opp i app-løsningen.​


Viktig informasjon om parkering

Parkeringsavtalene kjøpes pr. sykehus (Tønsberg eller Larvik) og er kun gyldig på det sykehuset. Har man f.eks. månedsprodukt i Tønsberg og skal til Larvik må man kjøpe et døgnprodukt der. 

Det er ikke mulig å benytte automat for ansatt-takst. ​

Det er mange flere ansatte enn tilgjengelige parkeringsplasser, så selv om man kjøper en parkeringsavtale er man ikke garantert parkeringsplass. 

Alle ansatte får mulighet til å registrere 3 biler som alle er aktive, slik at man slipper å velge mellom hvilken bil man kjører til enhver tid. Man har likevel ikke lov å parkere med mer enn en bil samtidig.

Dersom f.eks. samboere/ektefeller begge jobber ved sykehuset og begge har parkeringsabonnement, må man velge hvem som skal registrere hvilken bil på sin avtale. Dersom begge registrerer begge kjøretøy og er parkert samtidig vil systemet ta dette som misbruk og man vil risikerer å bli ilagt kontrollsanksjon/full besøkstakst. 


Helligdager (røde dager) blir regnet som helgeprodukt og følgende gjelder: Gratis fra kl 13.00 dagen før rød dag og til og med kl. 09.00 første virkedag (forutsetter helgeavtale).​
 ​

Aimo park anbefaler på det sterkeste at app-brukere velger å tillate pushvarsler, da dette er metoden man får beskjeder fra appen dersom man f.eks. ikke får trukket penger fra bankkort ved fornyelse e.l.

Brukerveiledning

Ved dag / døgn parkering må ansattnummeret tastes inn hver dag. Det må legges inn ved hvert kjøp.

Brukerveiledning - app-web 

​Spørsmål?

Har du spørsmål så kan du sende de til: kunde@aimopark.no


Sist oppdatert 11.09.2023